I höst arrangeras två regionala arrangörsträffar. Träffarna äger rum i Trollhättan 16-17 oktober och i Skellefteå 20-21 november och innehåller seminarier, workshops, nätverksaktiviteter och konserter. Sista anmälningsdag 12 september.

Syftet med träffarna är inspiration, kunskapsbyggande och nätverkande mellan lokala och regionala musikarrangörer. Vi vänder oss till föreningar i alla storlekar och genrer, och såväl nya som erfarna arrangörer är välkomna.

Arrangörsträffarna är ett samarbete mellan Kulturens, Riksförbundet för Folkmusik och Dans, Svensk Jazz, Kammarmusikförbundet samt Norrlandsoperan, Estrad Norr, Norrbottensmusiken, Scenkonst Västernorrland och Förvaltningen för Kulturutveckling i Västra Götalandsregionen.

Anmäl dig till träffarna!

På bilden: Vanessa Labañino, Kammarmusikförbundet och Karin Inde, Svensk Jazz, på arrangörsträffen i Malmö, 2020. Foto: Kjell Nilsson

Läs även vår artikel Lyckad arrangörsträff i Malmö.