Vartannat år sedan 1996 har Kammarmusikförbundets årsmöte ägt rum i Västerås i samband med kammarmusikbiennalen Ung & Lovande. Så är det tänkt även detta år, 2021.

Den stadgeenliga kallelsen har gått ut till våra medlemmar. Förhoppningsvis har pandemin klingat av så att årsmötet kan äga rum i Västerås Konserthus lördagen den 17 april kl 10.00. Kort efter årsmötet startar den 16:e kammarmusikbiennalen Ung & Lovande – detta år med fem tävlande bidrag. Om pandemin inte klingar av kommer årsmöte såväl som biennal genomföras digitalt.

Underlag och anmälan, för våra medlemmar, till både biennalen och årsmötet, kommer finnas tillgängligt här på vår hemsida i slutet av februari.

Biennalens konserter äger rum 17-18 april och är öppen för allmänheten med fri entré. Programmet med exakta hålltider släpps senare.

Om du som medlem har något ärende att ta upp på årsmötet måste det vara kansliet tillhanda senast 1/3.

Foto ovan: Baher Khairy, Unsplash

Läs vilka fem duos som är utvalda till biennalen.