Kammarmusikförbundets sekreterare Sonja Arnelöf kommer under hösten ringa runt till några medlemsföreningar för att stämma av kring förbundets arbete.

Hösten 2020 intervjuade Kammarmusikförbundets styrelse samtliga medlemsföreningar för att få deras syn på förbundet och dess framtid. Nu följs den undersökningen upp med att intervjua representanter för 20 föreningar. Avsikten är att fånga upp hur medlemmarna ser på hur förbundet agerat sedan hösten 2020. För att få representativitet väljer vi små och stora föreningar med en geografisk spridning över hela landet och föreningar med starkt stöd från sin region och de som inte har den förmånen. Undersökningen ska enligt plan vara klar i slutet av november.

Sonja Arnelöf, sekreterare Kammarmusikförbundet