Arrangerar din förening konserter eller andra aktiviteter riktade till barn och ungdomar? Då kan ni söka stöd från Kammarmusikförbundet.

Kammarmusikförbundet har fått stöd för att sin tur stödja medlemsföreningarnas arbete med barn och ungdomar. Via digitala träffar har förbundet stämt av med medlemsföreningar som är intresserade eller som redan har projekt riktade till barn och unga i vår. På träffarna kom det upp flera bra idéer som vi kommer att ta vidare och även informera om i kommande nyhet.

För att kunna söka stödet behöver Kammarmusikförbundet främst veta vad stödet ska användas till och när projektet ska genomföras. Efter arrangemanget behöver förbundet även få in en rapport som beskriver hur det har gått och vilka erfarenheter som gjorts.

Aktiviteten/projektet ska genomföras under hösten 2022 fram till mars 2023.

Kammarmusikförbundet har 70 000 kr att fördela och ansökningarna tas hand om löpande av en arbetsgrupp inom styrelsen. Det är principen först till kvarn som gäller. Pengarna kommer med andra ord fördelas till de är slut.

Stödet söks genom att fylla länkat formulär:

Bilden ovan: Bebiskonsert i arrangemang av Sollefteå Musiksällskap. Kristina Sturk och Nordiska Blåsarkvintetten på Sollefteås bibliotek. Foto: Ulla Thorsell Östlund