Nu kan förbundets medlemsföreningar anmäla sig till årets första regionala arrangörsträff i Norrköping, 28-29 maj. De regionala arrangörsträffarna vänder sig till musikarrangörer i alla genrer och deltagandet är gratis – det bjuds på konferensprogram, konserter, mat, fika, underhållning och logi. Träffen i Norrköping samordnas av MAIS, den här gången tillsammans med Sweden Festivals och Kammarmusikförbundet.

Vi ses från lunch, lördag den 28 maj till lunch söndag 29 maj, utbyter erfarenheter, tankar och delar med oss av kreativa lösningar och idéer. Vi får lära oss mer om hållbara konserter, insatser för unga lovande artister, nationella turnéstrukturer, europeiskt samarbete, aktuell bidragsgivning med kris- och återstartsstöd och hur Norrköping som Unesco musikstad arbetar.

Medvärdar är Östgötamusiken, Norrköpings kommun och Kulturens Bildningsverksamhet. The Sweden Festival – nationellt festivalmöte, interagerar med träffen och tjuvstartar dagen innan.

Det spelar ingen roll om du arrangerar i stort eller smått eller vilken musikgenre du representerar, alla är välkomna!

Lägg in datumen 28-29 maj i kalendern.

Länk till anmälan

Sista anmälningsdag 5 maj

Mer information om programmet kommer inom kort!

För frågor vänd er till Erik Palm på MAIS: erik@mais.se

Till hösten planeras ytterligare två regionala arrangörsträffar den ena i september och den andra i november.