Kammarmusikförbundets ordförande tar avstamp i det förfärliga som pågått i Europa de senaste dagarna. Samtidigt blickar hon framåt och välkomnar till träffar och möten kammarmusikvänner emellan. Vi går trots allt mot en ny vår.

När vi så sakteliga kryper ur två års nedstängning och restriktioner, slår en ny fasa till. Alla är förfärade och oroade över vad som ska hända i Ukraina och resten av världen. Himlen känns inte lika blå som förra veckan. Om inte annat får vi rusta oss mentalt, följa utvecklingen i press, radio och tv, men också prata med varandra. Vi i Kammarmusikförbundet fortsätter som vanligt med att planera inför framtiden, nu närmast vårens program.

I år kan vi äntligen hålla ett fysiskt årsmöte, den här gången på Musikhögskolan i Göteborg den 23 april. Information om mötet finns på hemsidan. Se till att anmäla er! Vi ser fram emot att få träffas på riktigt och dela erfarenheter. Välkomna!

Vi bjuder också in till digitala, regionala träffar den 12 och 26 mars, där ni och era föreningar kan dryfta frågor och komma med idéer. Information om dessa finns också på hemsidan.

Det är dags för en större regional träff tillsammans med Kulturens och MAIS, Musikarrangörer i samverkan. Under helgen 28-29 maj arrangeras en träff i Norrköping, då vi i Kammarmusikförbundet står som värdar tillsammans med Sweden Festival. Tänk om vi får ses i maj också! Mer information kommer!

Varma hälsningar,
Kajsa Wejryd

Bild tagen från en av Kajsas långpromenader utanför Skinnskatteberg.