Vinnare av 2021 års final av Ung & Lovande blev som bekant Duo Julia & Theo. Hösten 2022 gör de en landsomfattande turné, som är subventionerad av Kammarmusikförbundet. För den arrangör som vill boka in duon är det nu fritt fram.

Theo Hillborg, saxofon och Julia Isaksson, piano träffade varandra 2017, under studietiden vid Royal Academy of Music i London. Duon har redan utvecklat en stor repertoar och framträtt både i Storbritannien och i Sverige. I repertoaren strävar de efter att tänka outside the box. Duon blandar ofta genrer som folkmusik, jazz, klassisk och modern musik.

Duo Julia & Theo kommer att hösten 2022 genomföra den Sverige-turné som, förutom diplom och ära, är priset. Turnén är från 1 september till 21 november och är uppdelad i tre perioder utifrån landskap från norr till söder. Period 3, den i södra Sverige, kan bokas först från och med 8 december. Övriga perioder är fritt fram att boka redan nu.

Den arrangör som vill boka in duon bör göra det senast 22 februari, 2022.

Mer information hittar du här!