Vid årsmötet i april gick vi igenom förbundets verksamhetsplan på kort och lång sikt. Förbundet lovade då att det skulle komma fler möjligheter att diskutera förbundets aktiviteter och komma med inspel till vår verksamhet. Som medlem har du nu möjlighet att delta i en digital träff den 10 juni.

Det som träffen särskilt kommer att ta upp är medlemmarnas intresse för samarbetsprojekt. Bakgrunden är att Kulturrådet i oktober ger möjlighet att söka ”Projektbidrag för musikarrangörer”. Kulturrådet ser positivt på projekt där flera arrangörer går samman. Vi efterlyser därför idéer till samarbetsprojekt. Ju fler tankar vi har att utgå ifrån, desto större möjlighet har vi att träffa rätt.

Träffen äger rum via Zoom torsdag 10 juni kl 19.00-19.45

Anmälan skickas senast 7 juni till admin@kammarmusikforbundet.se

I nästa steg kommer Kammarmusikförbundet skicka ut ett utarbetat förslag som det finns möjlighet att diskutera vid regionala träffar 4 och 18 september, beroende på vilken region ni tillhör. Inbjudan till dessa kommer efter sommaren.

Foto: Unsplash