Nu kan du som är medlem i Kammarmusikförbundet söka krisstöd från Ideell Kulturallians. Satsningen kallas Kulturens Kapillärer. Det går att söka upp till 100 000 kr för ett projekt.

Stödet är för projekt som vill pröva smittsäkra sätt att mötas, testa nya tekniker och tjänster eller som behöver extra stöd för att övervintra. Stödet är tänkt att ge en bra nystart till arrangörer när restriktionerna kring pandemin lättar och leda till utveckling av verksamheten medan vi väntat.

Eftersom Kammarmusikförbundet är medlemmar i Ideell Kulturallians, genom Musikarrangörer i Samverkan, kan du som medlem i Kammarmusikförbundet, som driver en lokal förening, ansöka om bidraget.

Den 8 mars och 15 mars kan du delta på ett webbinarium där Ideell Kulturallians berättar mer om vilka projekt som kan få stöd och hur du kan söka stödet.
Anmäl dig till webbinariet här

Sista ansökningsdag 7 april.
Beslut om stöd meddelas i maj
Projektet ska genomföras under 2021 och slutrapporteras innan årets slut.

Mer information om stödet.

Behöver du hjälp för att söka? Har du en projektidé du vill söka för och behöver bolla idén? Hör av dig till kansliet!