Nu kan festival- och musikarrangörer boka in Sundsvall 19-20 november. Regionala arrangörsträffar vänder sig till musikarrangörer i alla genrer och bjuder på konferensprogram, måltider, fika, underhållning och logi. Länk till anmälan i denna nyhet.

Arrangörerna ses från lunch till lunch, utbyter erfarenheter, tankar och delar med sig av kreativa lösningar och idéer. Deltagarna får höra på goda exempel från arrangörsföreningar, turnésamarbeten, aktuell bidragsgivning och tar del av regionala samverkansprojekt. Kammarmusikförbundet kommer givetvis vara på plats och tar då upp det nyligen startade samarbetet ”Kammarmusikföreningar i Norr”.

Under helgen bjuds det även på levande musik i form av Discopunk + Leo Minure. För de som anländer till Sundsvall redan på fredagen uppdräder även GRANT och det blir även några Showcase presenterade av Svensk Jazz.

Det spelar ingen roll om du arrangerar i stort eller smått eller vilken musikgenre du representerar, alla är välkomna. Boende, fika och måltider ingår och vi tar inga avgifter. Du behöver bara stå för resan.

Den regionala arrangörsträffen äger rum på Pipeline (Kontaktnätet) i Sundsvall och samordnas av Musikarrangörer i Samverkan (MAIS) och dess medlemsriksförbund tillsammans med Kulturens och de regionala musikinstitutionerna Musik Västernorrland, Estrad Norr Jämtland, Norrlandsoperan Västerbotten och Norrbottensmusiken.

Lägg in datumen i kalendern och anmäl dig här

Sista anmälningsdag 5 november.

För frågor kontakta Erik Palm erik@mais.se, 070-247 00 22.

Mer om konserterna och Pipeline.