Concerto Copenhagen

Ordinarie 170.00, Medlem 120.00, Skolungdom under 18 år 30.00

Fredrik From, violin och ledning
Antoine Torunczyk, oboe
Concerto Copenhagen (totalt 12 musiker)

2021 firar Concerto Copenhagen sin tillblivelse 1991, och med detta jubileumsprogram bjuds publiken på verk som haft speciell betyddelse under åren som gått.

Minnesvärda exempel är: Telemanns dråpliga Don Quijote suite, det verk som frambringat mest skratt och ovationer genom åren. Bachs konsert för oboe och violin, som i CoCo:s tolkning korats till ”bästa inspelning” av engelska BBC. Antonia Vivaldis sprudlande sinfonia La Sena Festiggiante, som celebrerar CoCo:s flitigaste gästdirigent Alfredo Bernardinis första konsert. Och mycket annat!

Det blir varierad kost för alla sinnesstämningar, från hårresande preston till stillsam meditation, från vackraste vackra till dråpliga dissonanser och från livsbejakande glädje till hjärtesorg.

En full palett av affekter i barockskrud.

”En av de bästa ensemblerna för tidig musik målar en färggrannt blomstrande, hemlighetsfull och dessutom ständigt dansant hänryckande barockbild. Die Welt

Program:
Arcangelo Corelli Concerto Grosso D-dur op 6 nr 4