”Something Old and Something Stolen” Från Barock till Dolly Parton

kl 16:00
Var
Folkets Hus Vänersborg
200 kr (150 kr för medlemmar, ungdom under 20 år gratis i mån av plats)

I konserten ”Something Old and Something Stolen” spelar Ensemble Odd Size kända och mindre kända pärlor från tidigt 1600-tal fram till dagens musik. Allt svetsas samman av Odd Sizes innerliga improvisationsglädje, virtuosa sväng och sceniska närvaro.

Vem minns inte deras framförande av Händels Messias? Musikerna spelar alla regelbundet med några av Europas ledande ensembler för tidig musik och barockmusikens estetik och färgpalett ligger dem varmt om hjärtat. I konserten framförs verk av bland andra Dowland, Biber, Bellman, Shumann, Dolly Parton och Billie Holiday. Helt barockt!?

I ensemblen ingår Elisabeth Holmertz sång Per Buhre barockviolin och sång Ingrid Andersson barockcello och sång samt Fredrik Bock barockgitarr, charango och sång.

BILJETTPRIS 200 KRONOR (Medlem 150 kr, ungdom under 20 år gratis i mån av plats) Kassan öppnar 1 timme före konserten. Förbokning: Visit Trollhättan Vänersborg online, även Folkets Hus 0521-57 57 57 Serviceavgift tillkommer vid förbokning.

Arrangör: Vänersborgs Musikförening i samarbete med Studiefrämjandet och Vänersborgs Kommun.