Inställd! Ensemble Odd Size

kl 18:00
Var
Hultsfreds kyrka, Hultsfred
Ordinarie 150kr, medlemmar 100kr, studenter gratis.

Something old and something stolen

Odd Size är en ensemble med rötter ur det Göteborgsbaserade operakompaniet “Utomjordiska”. Medverkande är Elisabeth Holmertz, sång. Per Buhre, barockviolin och sång. Ingrid Andersson, barockcello och sång. Fredrik Bock, barockgitarr, charango och sång.

I konserten ”Something Old and Something Stolen” spelar Ensemble Odd Size kända och mindre kända pärlor från tidigt 1600-tal fram till dagens musik. Allt svetsas samman av Odd Sizes innerliga improvisationsglädje, experimentlusta, virtuosa sväng och sceniska närvaro.
Musikerna spelar alla regelbundet med några av Europas ledande ensembler för tidig musik, och barockmusikens estetik och färgpalett ligger dem varmt om hjärtat. I Something Old and Something Stolen framförs verk av t.ex. Dowland, Biber, Buhre, Bellman, Schumann, Dolly Parton och Billie Holiday.

Medlemsavgiften är 150 kr. Entrépriset är 100 kr per konsert för medlemmar och 150 kr för övriga. Heltidsstuderande går in gratis. Medlemskort säljs i biljettkassan vid konserterna. Betalning kan ske kontant eller med Swish.
Kontaktperson: Brita Freudenthal, 0495-220 15, freudenthal@telia.com