test 1

Opus Norden - skola för klassisk musik med artistförmedling

Maria Theresia von Paradis - ny serie

Ny ständig sekreterare till Kungl. Musikaliska Akademien

Sinnenas musik - om doften och musiken

Krönikan: Polarpriset och konstmusiken

Musik i närbild: Schubert i masterclass

KammarmusikNytt 2017 nr 1

Ska vi ha musik i skolan?

Djungelbok med musik från den tidiga världen

Stort stipendium för kammarmusikaliskt verk till Kent Olofsson

Dorothy Irving - ingen oförarglig ångerska

Krönika: Vart tog den svenska musiken vägen?

Det är väl ingen konst

Dags att redovisa de statliga bidragen för 2016.

Sista redovisningsdag är måndag 8 maj. Läs noga igenom detta innan du fortsätter.

Skriv ut blanketten. Redovisningen görs online så denna får bli en kladd. Börja nu fylla i uppgifterna för hand. I Konsertsammanställningen, längst ner, finns bara en konsert utskriven. Men online klickar du på + till höger om raden, så kommer det upp ytterligare en rad i taget. Använd aldrig fler bokstäver än vad som finns plats för. Skriv ALDRIG dito, samma, citationstecken el.dyl, utan skriv ut namnet på t.ex. lokal, kommun mm. varje gång. Använd förkortningar om det behövs.
Vår genre är oftast V.
Här finns länken till redovisningen. Eftersom det inte går att spara tillfälligt, gäller det att vara klar över vad man ska skriva, innan man öppnar länken. Om du klickar här kommer du till en kopia av redovisningsformuläret, som i vanlig ordning inte går att fylla i, men som kan användas som hjälp.
Fyll i uppgifterna. Var noga med att nollorna blir rätt. Programmet räknar ihop siffrorna själv. Innan du sen trycker på Skicka, kontrollera att Konsertsammanställnigen är ifylld med alla era konserter under 2016.
När du tryckt på Skicka, kommer en bekräftelse. På den e-postadress du angett på sid.1 kommer ett mejl där hela redovisningen är bifogad.

Redovisningen måste inskickas av alla som fick bidrag 2016, annars kan man bli återbetalningsskyldig till Kulturrådet. SENAST 8 MAJ!
Lycka till!

Ny(a)modigheter - sök pengar till modiga musikprojekt hela året

Vad är en modig konsertidé för din förening? Vad skulle ni vilja boka, men hittills inte vågat?
Som arrangör har du under 2017 möjlighet att ansöka om stöd på upp till 15 000 kronor per konsert för att genomföra modiga konsertidéer — konserter som går utanför ramen för det ni vanligtvis bokar. I projektet ingår också kompetensutveckling på distans eller under en av fyra seminariehelger. Projektet drivs av samarbetsorganisationen MAIS med stöd av Postkodlotteriet.
Läs mer på projektets hemsida: http://www.nyamodigheter.se

Uppdatering av Verkkommentarerna i januari 2017

Verkkommentarerna som finns under fliken Medlemmar/Hjälpmedel har uppdaterats med tio nya verk i januari 2017:
De nya verken är:
Arenskij, Pianotrio f-moll op 7
Arenskij, Pianokvintett D-dur op. 51
Clarke, Pianotrio
Maier, Pianokvartett
Norman, Cellosonat
Pejačević, Pianotri
Pejačević, Cellosonat
Pejačević, Pianokvintett
Poulenc. Violinsonat
Vierne, Violinsonat

Om Kalendariet

Om din förening är medlem i Kammarmusikförbundet och vill ha in information i kalendariet om konserter som din förening arrangerar kan du skicka ett mail till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. i editerbart format, alltså ej pdf, med följande innehåll i ordning:

Rubrik
Information om program/musiker
Övrig info, t.ex. entrépris.

Kansliet

Kammarmusikförbundet Kansli